Наочні посібники для логопедичних занять

О.В.Бурлакова, логопед вищої категорії, вчитель-методист

Ясла-садок № 1 санаторного типу для ослаблених і частохворіючих дітей, м. Херсон

 

ВИКОРИСТАННЯ ПІКТОГРАМ ПРИ ПОБУДОВІ РЕЧЕНЬ

 

 

Приклади піктограм з книги Крутий Е.Л. Коммуникативно-развивающая технология обучения русскому языку и развития речи детей старшего дошкольного возраста. - Запорожье, ООО "ЛИПС" ЛТД, 2008. - 320 с.

 

В нашій роботі ми використовуємо авторський набір піктограм.

Позначення питань "хто?", "що?", "який?", "що робить?" обрані так, що вони дозволяють дітям в майбутньому легко перейти до загальноприйнятих позначень членів речення.

 

  Питання:

 Хто?             Що?

 Який?          Що робить?

 Іменники:

 Хто?                  Що?

 

 Дії:

 Їде, лежить, сидить, їсть, летить, стрибає

 

 

 

 Ознаки: 

 Розмір, колір, форма, смак, настрій

Складання речення за питаннями:

Що? Що робить? - Літак летить.

 Складання речення за питаннями:

Хто? Що робить? - Метелик летить.

 

 Складання речення за питаннями:

Який? Що? Що робить? - Круглий м'яч стрибає.

 Складання речення за питаннями:

Який? Хто? Що робить? - Жовтий метелик летить.