Наочні посібники для логопедичних
занять
О.В.Бурлакова, логопед вищої категорії, вчитель-методист
Ясла-садок № 1 санаторного типу для
ослаблених і частохворіючих дітей, м. Херсон
- Наочні матеріали виконані за допомогою багатошарової аплікації та
малювання фарбами, деякі елементи (зображення тварин, дерев, плодів) взяті
з друкованих посібників.
- В якості основи використані настінні календарі (зворотній бік
аркушів). Окремі елементи закріплюються на фоні за допомогою
"липучки". Універсальною основою для роботи з наочністю є
фланелеграф.
- Для забезпечення більшої зручності матеріалу, можливості його дещо
трансформувати використовуються різні прийоми: прорізи в малюнках,
кишеньки з картону, наклеєні "дверцята".
- Більшість представлених наочних матеріалів може бути використана
для вирішення різних завдань (розвиток словника, звукового аналізу,
граматичної сторони мовлення, зв'язного мовлення) та на різних етапах
вивчення теми (пояснення, закріплення, перевірка знань).
- Особливе значення для формування мовленнєвої діяльності
дошкільників має створення орієнтувальної основи дії за допомогою
символічних зображень: піктограм, схем, спрощених малюнків.